PROGRAM MIV PEDi BEDONG

Aktiviti terkini | 23 September 2022

Tempat Aktiviti:
Pusat Ekonomi Digital Keluarga Malaysia Bedong

Nama VIP :
Tiada


Ringkasan Aktiviti :
Program MIV Komuniti adalah program sukarelawan ICT yang menumpukan kepada peningkatan literasi digital di kalangan komuniti untuk memaksimumkan faedah ICT untuk diri mereka dan komuniti serta menggalakkan perniagaan tempatan secara lebih ketara menerusi penggunaan media sosial. Seramai tiga orang pelajar dari UUM telah menyertai program ini dibawah Pedi Bedong untuk membantu komuniti setempat.


Tujuan :
• Tujuan program MIV adalah untuk peningkatan literasi digital di kalangan komuniti untuk memaksimumkan faedah ICT untuk diri mereka dan komuniti serta menggalakkan perniagaan tempatan secara lebih ketara menerusi penggunaan media sosial.

Butir-Butir Berkaitan Dengan Aktiviti :
• 02:30 Petang: Peserta hadir untuk diberi taklimat mengenai program MIV

Kelebihan Aktiviti :
• sukarelawan berpeluang berinteraksi dengan komuniti setempat bagi membimbing penggunaan ICT yang lebih positif supaya dapat membendung masalah penyalahgunaan kemudahan teknologi.
• Sukarelawan dapat melaksanakan strategi pemasaran dalam talian bagi membantu pengusaha tempatan memasarkan produk, mendidik pengunaan ICT secara berhemah, dan memupuk kesedaran masyarakat terhadap mesej-mesej advokasi MCMC.


Berikut adalah gambar sepanjang aktiviti dijalankan :